דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהלר-סימ מס 2-התחיה-ביקורת-קונצרט של תז רשלצ-האופרה תא 

מאת    [ 13/09/2010 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2987 פעמים ]

696מהלר-הסימפוניה מס'2-התחיה696 צילומים-אלי ליאון   אמש נפתחה בתל אביב העונה ה22 של התזמורת הסימפונית הישראלית רשל"צ בקונצרט כביר ומרשים בנגינה באיכות גבוהה באופרה בת"א בו בוצעה הסימפוניה מס'-2 "התחיה" מאת גוסטב מהלר.   העונה נפתחה כרגיל בנגינת "התקוה" והפעם השתתפו בביצוע מקהלת האופרה הישראלית והמקהלה הקאמרית רמת גן שלקחו חלק גם בביצוע הסימפוניה. למרות שביצוע ההימנון היה מצויין היתי מעדיף ביצוע בקצב מהיר יותר כי לדעתי "התקוה"נשמעת הרבה יותר טוב ומתאים להיום בקצב כזה מאשר קצב האיטי שהמנצח על הקונצרט דן אטינגר שהוא גם המנהל המוסיקלי של התזמורת בחר לבצע.   היותו של אטינגר  מנהל המוסיקלי שלה מעלה את קרנה של התזמורת.הוא מקרין מאישיותו המוסיקלית עליה והדבר מורגש בנגינתה.   אם משוים את תכניות התזמורת עם תכניות של תזמורות אחרות בארץ אפשר בהחלט לומר כי תכניות הסימפונית של ראשון הן המאוזנות ביותר וכוללות הן את היצירות המוכרות האהובות על הקהל והן יצירות חדשות לא כל כך מנוגנות וחדשות כולל בכורות של מלחינים ישראליים.   הפתיחה העונה אמש היתה מרשימה  מלאת הוד והדר עם סימפוניה מרשימה. אטינגר הכין היטב את התזמורת על כל קבוצותיה כקבוצת כלי הנשיפה,ההקשה וכלי המיתר וכולם ניגנו בדייקנות,בהתלהבות ובאחידות.זאת היתה נגינה נהדרת שגרמה לחוויה גדולה למאזינים שתישאר חרוטה  בזכרונם.קבוצת כלי הנשיפה ראויה לציון מיוחד בנקיון הנגינה .   אטינגר השקיע כח רב ואנרגיה רבה בניצוח ובשפת הגוף שלו ותנועותיו ההבעתיות מאוד השתלט בקלות על התזמורת הגדולה והמתוגברת ועל שתי המקהלות מעל ל180 איש על הבמה  ונתן פירוש מיוחד לסימפוניה בהדגישו בין השאר קטעים מסויימים שבפירושים אחרים לא שמים לב עליהם.   שתי המקהלות למרות שלמיטב ידיעתי אף פעם לא הופיעו ביחד נשמעו היטב ,הוכנו מצויין ע"י המנצחים ישי שטקלר וחנה צור,למרות שבקטע מסויים היתה חסרה העוצמה והתזמורת התגברה עליה.   הסופרן הילה בג'יו לה תפקיד קטן בסימפוניה היתה טובה אך לא הרשימה במיוחד עקב התפקיד הקטן שיש לה ביצירה. לנועה פרנקל המצו סופרן קול יפה ונעים,צלול וקטיפתי.   המוסיקה של הסימפוניה נכתבה בהשראת שיר של אדם מיצקביץ שדיבר על הזיקנה ותכלית החיים. בהמשך רצה מהלר לכתוב יצירה בשם"טקס המוות" ואת המוסיקה שלה שילב בסימפונית התחיה ,כאשר בפרק הסיום  בה משתתפים  זמרים ומקהלה השתמש במילים שכתב משורר בשם קלופשטוק בצירוף מילים שמהלר כתב בעצמו.   בביצועים הראשונים הסימפוניה לא זכתה להכרה ולהערכה אך עם הזמן ראו בה יצירה גדולה לא שיגרתית שביססה את מהלר כמלחין- מהפכן סימפוני של המאה הקודמת   הסימפוניה היא הרהור במהות החיים וטבעם.חמישה הם פרקיה ואורכה חורג מהמקובל-81 דקות. בפרק הראשון והאחרון מופיע מוטיב התחיה ,השני מנוגן כשירה לירית יפה ומסתיים בריקוד נהדר.בהמשך לאחר פרק חריג במקצת באופי הצליל מסתימת הסימפוניה בצלילים רוגעים מתמשכים וסיום מרשים ועוצמתי בהשתתפות המקהלות והסולנים. המתח בנגינת היצירה נשמר לאורך כל היצירה בזכות המנצח והמבצעים. צליל התזמורת היה מצויין,אחיד ונהדר כראוי לתזמורת מעולה.   היתה זו פתיחת עונה מרשימה עם מוסיקה נהדרת וביצוע מעולה.   הרוצים לראות תמונות מהקונצרט או לקרוא ביקורת על הצגות,קונצרטים,אופרות,מחול וחומר אחר מוזמנים להכנס לאתרי ELYBIKORET.022.CO.IL   לראות או לא לראות:חוויה גדולה שתזכר זמן רב.     נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 12/9/2010 23:10    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב